piatok 15. marca 2013

Sushi večera :-)

Sushi som jedla prvýkrát minulý rok v lete, keď sme boli s Terkou za mojou kamarátkou Luckou v Brne. Ochutnala som maki s lososom, aj avokádom. Surová ryba mi nejako neučarovala, ale s avokádom to bola lahôdka :-)


Odvtedy som suši jedla iba v dvoch podnikoch: v MoshiMoshi a ZEN-e (dúfam, že som to nepoplietla) alebo si ho pripravujeme doma.


Na sushi používam klasickú guľatozrnnú ryžu, do ktorej pri varení nedávam ocot. Nedávno som si zakúpila "formičky" na prípravu sushi - maki aj nigiri z Tupperware a sú famózne! Rolky sú rovnaké, veľmi šikovne sa s nimi pracuje.




Jemne potrieme vodou, ryžou naplníme necelú polovicu, dáme "plnku" akú chceme (ja dávam najčastejšie avokádo alebo sušené paradajky a slaný syr), prikryjeme ryžou a zavrieme - vyformujeme tak valček, ktorý vyklopíme na riasu a zatočíme. 3 rolky som urobila s avokádom a jednu s paradajkou a syrom. Stačí už len nakrájať a podávať ;-)





Dobrú chuť :-)























3

6 komentárov:

  1. mnam, tiez mam velmi rada sushi,s tuniakom, muz nosieva z prace obcas.tie tvoje Zuzka vyzeraju krasne. musim sa i ja poobzerat po takej formicke. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka, ďakujem. Tie formičky naozaj doporučujem, v tých na nigiri sa kľudne dajú robiť aj karbonátky - jeden ako druhý ;-)

      Odstrániť
  2. Zuzi a preco nedavas ryzovy ocot? :-) K tej skvelej formicke ho asi ale ani nie je treba.. naozaj sikovny vynalez

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni, úprimne, ani neviem, prečo sa ocot do ryže pridáva??? Kvôli "belobe"? Fakt neviem. Proste nám to s ním nechutí :-( Sushi, ak nerobím doma, si objednávame iba z MoshiMoshi a raz sa kuchárovi podarilo asi uliať viac octu a nechutilo nám to. Stalo sa to iba raz, nikdy predtým a ani potom sme už ocot v sushi necítili :-)

      Odstrániť
    2. Zuzi, splna funkciu zlepenia ryze, aby sa dala pekne formovat a mozno aj na chut, velmi ho tam necitim, teda, vobec nie ako ocot, skor celkovo to ma taku inu chut ta ryza potom. :-)

      Odstrániť
    3. Na sushi používam guľatozrnnú ryžu a doposiaľ vždy držalo. Áno, bola to skôr taká kyselkavá chuť, k ryži pre nás nepasujúca...

      Odstrániť