sobota 15. decembra 2012

Tekvicový koláč :-)

Prvýkrát som tento tekvicový koláč piekla pred viac ako rokom, do cesta som použila aj 2 vajcia (ak ho budete piecť s vajcami, treba oddeliť žĺtky-vyšľahať s cukrom a bielka- vyšľahať na sneh). Vajcia už nepoužívam, respektíve menej ako minimálne, do koláčov zvyknem prisypať viac prášku do pečiva.


Doporučujem použiť tekvicu hokaido (muškátová má o dosť viac vody).


Ingrediencie:
250g na jemno nastrúhanej hokaido tekvice
300g múky špaldovej (resp. podľa chuti)
100g cukru muscovado (podľa chuti či aký používate)
(muscovado je sladší, ak použijete klasický cukor tak 150g)
2 dl oleja (podľa chuti alebo aký máte doma)
1 prášok do pečiva
1-1,5 dl mlieka sójového (aké máte)


Všetko dajte do jednej misy, spolu premiešajte - vyšľahajte a vylejte na vymastený a múkou vysypaný plech alebo iba vyložený papierom na pečenie). Môžete dozdobiť tekvicovými jadierkami. Koláč pečte vo vyhriatej rúre na 180°C asi 30 minút (vyskúšajte špajlou).


Tento koláč som piekla v halloweenskej forme. Bol NAJ pretože som do neho dala olivový olej s príchuťou červeného pomaranča. Voňal nádherne citrusovo!!! a chuťovo bol famózny :-) Olej som už minula, musím čím skôr dokúpiť.





A tento koláč mal v sebe olivový aj slnečnicový olej.






Do tohoto koláča som dala arašídový olej. Chuťovo bol trocha "ťažší" v porovnaní s predchádzajúcim koláčom, ale tiež výborný a krásne arašídovo voňal.






Jeden recept na tekvicový koláč a vždy ho môžete urobiť inak ;-)
Koláč po upečení nechajte vychladnúť a až potom porciujte.


Dobrú chuť :-)

































































4 komentáre:

  1. jééj Zuzka, tak už pokračuješ v druhej časti, super a ako sa ti podarilo?...cez novú emailovú adresu?...a koláč je nádherný, úžasne vyzerá :-))...hneď sa aj tu, pripájam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, ďakujem pekne. Áno, vyriešila som to takto, novým blogom aj s novou mail adresou. Budem musieť pridávať menej fotoreceptov, hoci, vieš, že ich milujem a tie Tvoje sú "uňo ňuňo".

      Odstrániť
  2. Ďakujem vám strašne moc za tento recept! Viete úžasne variť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, ďakujem pekne :-) Terka mi vždy povie :) Tak nech sa Ti vydarí a dobre upečie ;-)

      Odstrániť